Service Point er en ydelse/IT-løsning/modul, som gør, ansættelse- og afskedigelsesprocesser nemmere med brug af færre ressourcer. Det betyder helt konkret, at du ved hjælp af Service Point får et større overblik over ansatte i din virksomhed. Du har bl.a. adgang til informationer om, udleveret udstyr, tildelte softwarelicenser, mailadresser mv. Service Point indeholder ikke kun data, men sikrer at din data er korrekt synkroniseret med dit HR- og IT-system. Det giver dig et kvalitetssikret flow, som er stabilt, trygt og sikkert.
Service Point blev til, idet flere virksomheder oplevede samarbejdet mellem HR og IT som mangelfuldt og omkostningsrigt. Det blev således en mission at mindske de procestrin, som påvirkede kvaliteten af arbejdet og skabe automatiserede løsninger, som har til formål at skabe fremtidssikret arbejdsgange.
I Service Point kan administrative medarbejdere udføre de mest almindelige opgaver og samtidig undgå at give IT supportere direkte adgang til Users and Computers i Active Directory. De kan låse konti op, skifte password, diable- eller enable konti, sætte expire date på konsulenter, sammenkæde en konto med en administrativ konto, så vi sikrer at fjerne den ved en evt. off boarding. Man kan ligeledes melde brugere ind og ud af grupperne i Active Directory. Der er fuld audit på alle disse handlinger.
Sikkerheden i Service Point er baseret på en rollemodel. Det betyder at man kan opsætte over 100 prædefinerede sikkerhedsindstillinger på hver rolle. Brugerne kan være medlem af flere roller og de roller kædet sammen af en eller flere AD-grupper, for på den måde at styre rettighederne i Service Point igennem Active Directory gruppemedlemskaber.
Med Service Point bliver alle de processer, som knytter sig til on- og offboarding nemmere og transparente for både HR, IT og ikke mindst ledelsen. Det sker gennem en række standard moduler: