Hvorfor din virksomhed har brug for et CRM-system for at vokse

 

 

Vidste du, at markedet for (CRM) forventes at vokse 43,5 milliarder USD globalt i 2024?

CRM'er er kraftfulde værktøjer, der kan hjælpe dig med at fremskynde virksomhedsvækst og samtidig eliminere friktion, samarbejde på tværs af teams, administrere dine kontaktoplysninger, synkronisere data, automatisere daglige opgaver og mere.

 

 

Her får du 7 grunde til, hvorfor din virksomhed har brug for en CRM-løsning


1. Centrer vækst omkring dine kunder

Når din virksomhed går ind i fasen med hurtig vækst, kan det være nemt for værdifulde kundeemner at falde gennem sprækkerne - trods alt er friktion et naturligt resultat af virksomhedens vækst.

Men en alt-i-en CRM-platform kan man eliminere den friktion, fordi den er bygget med dine kunder og kundeoplevelsen i tankerne - faktisk centrerer den alt, hvad du gør omkring dine kunder.

Med et CRM-system har du mulighed for at designe din virksomhed, som den ser ud for dine kunder og publikum. CRM tilpasser alt det arbejde, dine salgs-, marketing- og serviceteam udfører, med en række indbyggede værktøjer og integrationer – dette gør det nemt for jer alle sammen at centrere forretningsmål og dagligt arbejde omkring dine kunder.


2.
Juster dine salgs-, marketing- og serviceteams

Tilpasning på tværs af teams er en integreret del af din virksomheds succes. Denne justering - specifikt justeringen mellem salg og marketing - hjælper dit team med at strømline alle stadier af køberens rejse.

På den måde vil interne teams være i stand til at dele kritiske data og kundeinformation, så de kan fungere som en sammenhængende enhed. Som et resultat vil kunderne få en problemfri og konsekvent end-to-end kundeoplevelse, der gør, at de ønsker at forblive loyale over for dit brand. Et CRM gør denne tilpasning enkel, fordi et CRM kommer med indbyggede værktøjer og funktioner.

 

3. Synkroniser og del data med lethed

CRM'er strømliner tidskrævende opgaver som datasynkronisering og deling - at opdatere sine kontaktoplysninger manuelt er fortid.
Uanset hvem der taler med en kontakt (f.eks. en sælger og servicemedarbejder eller en marketingmedarbejder), synkroniseres og opdateres kontaktoplysninger og data øjeblikkeligt i systemet for dig.

Ved at synkronisere alle dine data og enhver interaktion mellem dit team og en kunde, vil dit team have adgang til nøjagtige registreringer, som nemt kan deles inde fra platformen. Dette gør dit CRM til en kilde til sandhed, når det kommer til dine data - og som følge heraf kan dit team nemt skabe personlige kundeoplevelser.

 

4. Automatiser daglige opgaver

CRM'er automatiserer daglige opgaver, hvilket fremskynder dit tidskrævende, men nødvendige arbejde. CRM-automatisering kan omfatte dataindtastning og opdateringer af kontaktoplysninger efter hver interaktion, som nævnt ovenfor, samt:

- Opfølgende kommunikation
- E-mail-sekvenser
- Salgsarbejdsgange (f.eks. afmeldingsudløsende arbejdsgange, aftalearbejdsgange, tilbudsarbejdsgange)
- Chatbot-samtaler
- Lead-to-rep opgave
- Led plejekampagne
- Kampagneanalyser

 

5. Opret arbejdsgange

Vi har nævnt arbejdsgange, men lad os tale mere om dem – de bedste CRM-systemer tilbyder nemlig arbejdsgange. Arbejdsgange fuldender og organiserer salgs-, marketing- og serviceprocesser for at spare dig tid.

Indstil kriterier, der automatisk tilmelder poster og udfører handlinger efter eget valg (f.eks. relateret til dine kontaktoplysninger, aftaler, virksomheder, tilbud eller billetter).

Med dit CRM kan du oprette arbejdsgange for:

- Kontaktpersoner
- Virksomheder
- Tilbud
- Citater
- Billetter
- Brugerdefinerede objekter


6. Forenkle kundeinteraktioner

I dag er der mange muligheder for at nå ud til og engagere leads og kunder online såsom live chat, e-mail, videoopkald og sociale medier.

CRM-løsninger har udviklet sig til at imødekomme udfordringerne fra kundevendte teams og reps - de integreres med en lang række andre tjenester og kanaler, hvorigennem dine leads og kunder engagerer sig i din virksomhed.

Typisk for CRM-systemer er, at de tilbyder:

- Opkaldssporing for at prioritere, placere og optage opkald fra CRM og derefter logge disse opkald med den tilhørende kontaktpost
- Live chat og en chatbot til at håndtere forespørgsler og ofte stillede spørgsmål
- E-mail-sporing for at fortælle dig, hvornår kundeemner åbner e-mails, automatiserer e-mail-marketingkampagner og sender salgsopfølgningsbeskeder
- Værktøjer til styring af sociale medier til at overvåge brandomtaler, kommentarer og spørgsmål på sociale medier og derefter svare direkte
- Videointegrationer til at sende mindeværdige og personlige salgs- og marketingvideoer og spore engagement


7. Byg brugerdefinerede dashboards og rapporter om de målinger, der er vigtige for din virksomhed

CRM'er gør det nemt at rapportere og analysere dine processer og pipeline. Rapporteringsfunktionerne i et CRM kan tilpasses - såsom dine dashboards - for at hjælpe dig med at analysere de metrics, der betyder mest for dig. Dette giver dig mulighed for at identificere områder med muligheder og vækst for at skabe bedre kundeoplevelser.

Med et CRM kan du oprette brugerdefinerede dashboards og rapporter, eller vælge fra en af ​​de forudlavede skabeloner for at spare tid. Se forhåndsvisning af disse rapporter i realtid, visualiser dine CRM-data, som du vil, og del rapporter med lethed ved at sende individuelle rapporter til dine teammedlemmers e-mailadresser, eller automatiser dine rapporterings-e-mails, så de sendes dagligt, ugentligt, eller månedligt.