lean i IT
 
80% af tiden i IT afdelingerne bruges på operationelle opgaver og kun 20% bruges på stratetiske opgaver. Dette hindrer virksomhederne med at udnytte de digitale muligheder til at blive mere konkurrencedygtige og kan i sidste ende koste markedsandele.
Et af de stærkeste konkurrenceparametre en virksomhed har i fremtiden er en stærk innovativ IT afdeling som kan bidrage til virksomhedens vækst og konkurrencedygtighed ved at benytte 80% af tiden på stratetiske opgaver og kun 20% på operationelle opgaver. 
Vi ønsker at hjælpe jer, med at frigøre tid så I kan bruge kræfterne på mere stratetiske opgaver og nedenfor kan du se en række løsninger som vi har hjulpet andre virksomheder med:
 
 

AD/HR INTEGRATION

Når HR afdelingen ON-BOARDER eller OFF-BOARDER medarbejdere skaber det operationelt arbejde med jeres Active Directory, fordi I modtager manuelle informationer via e-mails og derefter bruger I tid på at oprette nye medarbejdere eller vedligeholde eksisterende medarbejdere i jeres AD data. Typisk en operationel opgave som nu kan automatiseres:
Når data tastes i HR systemet så opdateres jeres AD automatisk med de aftale informationer. Såfremt der er mangler udskrives en fejlrapport som IT afdelingen kan bede HR afdelingen om at opdatere.
  • Automatisere og optimere processen for onboarding, offboarding, flytte og slette Brugerkonti i AD, styret fra HR systemet.
     

  • Sikkerhed for at data i AD er korrekte og up-to-date.
     

  • Vedligeholde medarbejderdata én gang og i ét system.
     

  • Minimere manuelle IT Support opgaver i Active Directory.
     

  • Bedre control med software licenser
     

Vi har hjulpet en stor dansk virksomhed med +7.500 medarbejdere på globalt plan og efter at de har implementeret AD/HR Integration så får de nu fejlrapporter tilsendt med mindre end 5 fejl i deres Active Directory. Det har sparet dem for enorme ressourcer i deres IT Afdeling. 

 

I'M AN ORIGINAL CATCHPHRASE

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

I'M AN ORIGINAL CATCHPHRASE

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

Du kender det formodentlig allerede fra din egen IT afdeling, hvor I bliver ”belastet” af support opgaver fra brugere enten fordi: 

  • Adgangskoden er udløbet.
    Reelt er det fordi  brugeren er logget ude pga. han har tastet forkert password 3 gange.
     

  • Brugeren har glemt sit password eller
     

  • Brugeren har ikke skiftet sit password indenfor den fastsatte tidsramme f.eks. 90 dage.

 

Der er ingen IT Supporter som synes det er en spændende operationel opgave og du ville ønske brugerne kunne klare sig selv, så dine IT ressourcer kan bruges til andre vigtigere opgaver.

Brugeren er heller ikke interesseret i at vente på IT-support og bruger for megen unødig operational tid på dette og vil ligeledes ønske at kunne klare sig selv. 

Endnu en typisk operational opgave som kan automatiseres:

Password Portal er en self-service portal så brugeren kan klare sig selv. Enkelt, let og uden ventetid. 

PASSWORD PORTAL

WEBSERVICE PORTAL

Webservice Portal er en self service brugervenligt website, hvor du har overblik over alle ​webservices og hvor du lynhurtigt kan konfigurere nye webservices.​

Forretningen ønsker nu en ny webservice som skal slå data op i f.eks. Dynamics AX og udstille dette i en ny mobil app.

  • Har vi en webservice i forvejen?​

  • Hvem skal lave den ny webservice?​

  • Vi skal aftale møder med leverandørerne​

  • Der er dyrt at få lavet nye webservices. ​​

 

Det ville være rart, hvis vi havde adgang til en Webservice Portal, hvor vi  ​

  • Kan ekspornere stored procedures som Json eller xml webservices.​

  • Har overblik over eksisterende webservices​

  • Lynhurtigt kan konfigurere ny webservices
    som kan udstille data fra en SQL server.  ​

 

Enkelt og Let.

Hvis du har mere end 1 webservice, så er Webservice Portal alle pengene værd.

I'M AN ORIGINAL CATCHPHRASE

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

I'M AN ORIGINAL CATCHPHRASE

I’m a paragraph. Double click here or click Edit Text to add some text of your own or to change the font. This is the place for you to tell your site visitors a little bit about you and your services.

Det er for usikkert, at benytte det samme admin password til en PC over længere tid, det er også for usikkert at benytte det samme admin password til alle computere på netværket. På den anden side er det også for besværligt at ændre disse og ikke mindst holde styr på forskellige password, for hvor skal vi gøre af denne information på et sikkert sted og let at finde igen når vi skal logge ind på den enkelte pc? ​

Måske kender du til LAPS (Local Administrator Password Solution) fra Microsoft. Du har måske allerede installeret LAPS. LAPS sætter forskellige password til den enkelte computer på domainet, gemmer dette i Active Directory og dermed benytter du ikke samme password. Hverken til den enkelte PC eller til alle PC’ere. Enkelt og smart. LAPS. Høj sikkerhed.​

Men, får at du kan få fat i det aktuelle admin password til den PC du skal arbejde på, så skal du enten slå op i AD fra den aktuelle PC eller have en separat PC hvor du kan logge ind i AD, og slå passwordet op. Det er ofte for besværligt og for tidskrævende. ​

 

En typisk operationel opgave som nu kan automatiseres:

Log ind på PC’en med dit eget brugernavn og password, åbn et website, så får du automatisk admin password´et vist - enkelt og let.

 

Eller endnu lettere;  skriv PC navn på din smartphone og du får også vist admin password´et.  Enkelt og Let.​

WEBLAPS - øg sikkerheden

Vi vil meget gerne høre, om du har ressourcer
du ønsker at få frigjort
 

people * processes * digital = high performance

GAUDIO SOLUTIONS, Herredsvejen 2, 3400 Hillerød, +45 70 220 850 email: hello@gaudio.dk